Gimnastica terapeutica – Yoga, Qi Qong, Tai chi2020-03-11T12:33:11+00:00

Gimnastica terapeutica – Yoga, Qi Qong, Tai chi

Gimnastica medicala se bazează pe mișcări preluate din  yoga, tehnici de respirație care ajută foarte mult si reda corpului o postură corectă.

Mișcările de yoga sunt cele de rotație și cele de deschidere. Rolul acestor mișcări e multiplu, dar în primul rând ajută la detoxifierea organismului si cresterea imunitatii.  Cand corpul se rotește, toate organele interne se rotesc și atunci se reechilibreaza tot organismul.

Orice începător poate merge la astfel de gimnastica. Aceste antrenamente sunt potrivite oricărei vârste.

Pe lângă recăpătarea mobilităţii, vă veţi regăsi echilibrul nu doar fizic, ci şi psihic. În plus, veţi deveni mai calmi şi veţi scăpa de stresul acumulat în timpul zilei.

Centrul de Yoga și Meditație Tadlife oferă în cadrul cursului de yoga noțiuni fundamentale, sistematizate, ale tradiției yoga și o îndrumare individualizată pentru fiecare participant, pentru atingerea scopurilor sale (sănătate, vitalitate, putere de concentrare, amplificarea capacităților mentale, eliminarea stresului, relaxare, spiritualizare etc).

Înțelegerea acestor nuanțe și a rolului pe care corpul, psihicul și mintea le au în raport cu Inima Spirituală este esențială în atitudinea cu care practicăm yoga. Ea implică direcționarea tuturor elanurilor, energiilor, practicilor în vederea creării condițiilor revelării Inimii Spirituale.

Yoga reprezintă una din școlile hinduismului, bazată pe meditație pentru atingerea scopului suprem: autocunoașterea și eliberarea. Sunt mai multe tipuri și școli de yoga și fiecare are propria filosofie și propriile căi pentru atingerea desăvârșirii. Într-o accepțiune largă, modernă, yoga ajută la unificarea trupului cu sufletul și găsirea echilibrului prin respirație și meditație. Fiecare sedinta începe cu stabilirea unei intenții, iar toate posturile trebuie realizate cu maximul de concentrare asupra momentului prezent. Ancorarea în prezent și exercițiile fizice, ajutate de momente de relaxare ghidată îți eliberează mintea de probleme și în timp, descoperi că yoga, de fapt, este cea mai sigură cale de eliminare a stresului din viața ta. Flexibilitatea corpului crește, crește rezistența fizică și psihică, se ameliorează starea generală de sănătate, iar posturi dedicate sunt recomandate pentru diverse afecțiuni.

Yoga este o practica interioara cu efecte asupra partilor fizice, psihice si spirituale. Flexibilitatea corpului se dobandeste in timp, iar executia asanelor la clasele de yoga nu trebuie sa fie perfecta. Cel putin nu la inceput. Cel mai important lucru pe care trebuie sa il practici la clasa de yoga este compasiunea fata de tine insati prin compasiunea fata de corpul tau. Blandete, rabdare si incredere.

Yoga este practica de a lega pozițiile fizice sau posturile (asane) cu respirația, prezenta si conștientizarea. Prin combinarea acestor elemente, vei reduce stresul, te vei simți mai plin de energie și vei obține o forță și o flexibilitate fizică reală.

Yoga te va ajuta să obții mai multă flexibilitate. Flexibilitatea nu are absolut nimic de-a face cu valoarea noastra de sine. Doar pentru că cineva este mai flexibil, nu il face „mai bun” de practicat yoga. Fiecare persoana are propriul punct de plecare în ceea ce privește flexibilitatea și înainteaza în practica din acel punct.

Purtați îmbrăcăminte confortabilă, care este elastică pentru cursurile de yoga. Filozofia yoga pledeaza pentru simplitate si cel mai indicat este sa porti un tricou simplu si o pereche de colanti. De precizat ca yoga se practica in picioarele goale, fara incaltaminte si fara sosete.

Instructorul de yoga poate oferi sprijinul individual de care aveți nevoie în întreaga clasă. Dacă ceva va doare sau nu va simtiti bine intr-o anumita postura de yoga, nu executati postura respectiva. Fii bland cu corpul tau si ai grija de sanatatea ta fizica.

În timpul orelor de yoga, profesorul va conduce clasa printr-o secvență de asana (poziții), cu direcții de aliniere bine gândite sau indicii. Acestea vor oferi, de asemenea, direcții de respirație, precum și momente de tăcere sau pauză.

Clasele de yoga variază în funcție de concentrare, cadență și ritm. Fiecare profesor are propriul stil.

                                                     Este posibil ca imaginea să conţină: 1 persoană, stând în picioare, pantofi şi interior